6. prosince 2017

Kokedama s vánoční hvězdou?

Tento týden jsem dostala několik dotazů, jestli budu také vyrábět kokedamy z vánoční hvězdy.


Nebudu! A hned vám řeknu proč...



Christmas Poinsettia by Marsha Woods

Kokedama z vánoční hvězdy může být sice krásná, ale všichni moc dobře víme, co se stane s 80% vánočních hvězd. Párkrát se mi podařilo je udržet i déle než do ledna, ale většinou ne.

Mám pár zásad, které se snažím ve své práci dodržovat a jedna z nejdůležitějších je, že chci, aby moje kokedamy nějakou dobu vydržely, ideálně několik let. Za prvé je jejich výroba docela náročná, za druhé na ně spotřebuji dost ne úplně levného materiálu a díky těmto dvěma faktům pak taková kokedama nestojí pár korun... a kdo by chtěl poměrně drahou rostlinu, která mu vydrží pár měsíců, možná ani to ne? Já ne a nechci do této situace uvádět ani moje zákazníky.




Pokud si chcete koupit vánoční kokedamu, investujte do vánočního kaktusu, který vám vydrží léta a každý rok v zimě vám krásně vykvete.

Co se týká kokedam pro Ježíška, budu se svým týmem vyrábět až do poslední chvíle, tzn. do 23.12. aby bylo co nejdéle z čeho vybírat. Žádné objednávky a rezervace nepřijímám. Na eshop se mi občas podaří nějakou kokedamu ještě dát, ale odbavování eshopových objednávek a balení je poměrně časově náročné a já pak nemám čas vyrábět. S příchodem mrazů pak přestanu rostliny poštou posílat úplně. To že kokedamy nejsou v eshopu ale neznamená, že nejsou v Zahradě!


Ve Školské jsem každý den až do Vánoc:

pondělí - pátek 11 - 19 hodin

sobota - neděle 13 - 18 hodin


Takže se klidně zastavte si vybrat, zatím je z čeho a doufám, že bude co nejdéle!






11 komentářů:

  1. Já ten váš přístup miluju, snad se k vám jednou dostanu. Mějte se krásně a hodně sil. Zdravím z ostrovů, Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! A budu se těšit na viděnou u mě v Zahradě!

      Vymazat
  2. Ja mam teda hvezdu uz par let. Pravda, nikdy si nenajdu cas na to pravidelny zatemnovani,takze listy maj jen zeleny. Ale na dostatecne slunecnym miste prosperuje docela pekne ��

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to máte dobré podmínky a zelené prsty! Moje máma má také jednu už pár let, ale mně se nikdy nepodařilo jí udržet déle než do února a co vím ze svého okolí, má to hodně lidí dost podobně... tak ať se daří i nadále!

      Vymazat
    2. Napište krátce, co děláte aby přežila.

      Vymazat
    3. Doporučuji tyhle tipy -> https://abecedazahrady.dama.cz/clanek/pet-chyb-kterymi-nicite-vanocni-hvezdu#part=1

      Vymazat
  3. Mam hvězdu přesně rok od června je jen zelená, drobná, sestříhla jsem do kulata korunu.

    OdpovědětVymazat
  4. Mám opačný problém, každá vánoční hvězda mi vydrží a ne a ne uschnout. Líbí se mi Váš blog i Vaše tvorba. Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-D tak to mám pro Vás řešení! Na jaře budu zase pořádat další rostlinné štafety, tak je můžete přinést, určitě najdou nový domov ;-)
      A moc děkuji za komentář! Je fajn vědět, že to moje snažení dává trochu smysl!

      Vymazat

Děkuji za komentáře!