20. srpna 2017

Obutá-neobutá


Strašně ráda chodím bosa a úplně nejvíc v lese po mechu...
Mám ráda ten pocit, když cítím pevnou půdu pod nohama, rosu v trávě, jehličí v lese, chladné kameny v potoce nebo klidně vyhřátý asfalt na cestě... chodit bosa ale nejde pořád, moje nohy nejsou tak trénovaný, že bych zvládla bosky celý výlet, tak většinou občas, když je povrch příjemný boty sundavám... 

Chození bosa je ale dost náročné, člověk jde mnohem pomaleji a nemůže se moc koukat kolem sebe, protože musí pořád dávat pozor kam šlape. Vrazit si do nohy trn nebo klacek se mi už taky párkrát podařilo a není to nic příjemného.

Už na jaře jsem si říkala, že si musím vyrobit barefoot sandále, abych svoje nohy trénovala víc a víc, můj před pár lety na třikrát zlomený kotník by to jistě ocenil... ale nakonec na ně došlo až skoro na konci léta, co se dá dělat. Ale zase stihnu si je vzít s sebou na cesty, jsou super skladné a lehké...




Barefoot sandály zvané Huarache jsou vážně jednoduché na výrobu, zvládne to úplně každý a trvá to asi hodinku. Je to zábavné a ještě k tomu zdraví užitečné a mě to teda bavilo moc. Hned jak jsem je vyrobila, šla jsem je do lesa vyzkoušet a je to paráda, i když na mechu je to stejně nejlepší úplně naboso...







Vyrobit si tyhle sandále je fakt jednoduché a na internetu je návodů i videí spousta, ale přesto tady krátký návod, jak jsem je vyráběla já.


Jak si vyrobit Huarache barefoot sandále




Co budete potřebovat

obuvnickou plotnu - použila jsem tuto 3mm z Kutila
3 m paracord šňůry - také z Kutila
šídlo/výsečník/dírkovačka na pásky
papír
tužku
krejčovskou křídu
nůžky 
zapalovač


1/ obkreslete si svoje chodidla na papír, vyznačte si otvor mezi palcem a ukazováčkem a pak polohu kotníku dvěma na kotník kolmými čarami

2/ nákres chodidel zvětšte o 5 mm a v místech kotníku o 1 cm, propíchněte tužkou otvory (u palce a v ose kotníku), vystříhněte šablony z papíru

3/ šablony chodidel obtáhněte krejčovskou křídou na obuvnickou plotnu a vystříhněte tvar z plotny

4/ vyznačte přes otvory v šabloně umístění dírek na protažení šňůrky, šídlem či dírkovačkou udělejte dírky 



5/ 3 metrový provázek rozstříhněte na půl a konce opalte plamenem, aby se netřepily, protáhněte konec provázku otvorem u palce a zespodu podrážky udělejte uzel


6/ uvažte sandále podle návodu, já jsem použila tento (jen bez těch korálků), ale existuje spousta různých variant, jak Huarache uvázat, třeba tak nebo tak nebo jinak nebo úplně jinak... možností je fakt hodně, stačí udělat googly-googly

7/ hurá do přírody!









9 komentářů:

  1. Googly-googly, LOL! To se vždycky pobavim :).
    Sandálky vypadaj super!
    Tak večer čus bus :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. měla bych u toho zaříkadla doplnit copyright bymyyna!

      Vymazat
  2. Děkuji za návod, barefoot sandály si chci vyrobit na příští léto, protože moje 6 let staré letos nečekaně skončily svou službu. Krásný zbytek léta :)

    OdpovědětVymazat
  3. Krásný návod :)
    Ráda bych si je vyrobila, materiál mám, ale bojím se nečernají od té černé plotny nohy? Přemýšlím jestli nenalepit ještě nějakou látku na svršek. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nečernají! Polepit určitě můžete, ale trochu bych se bála, že se to dost rychle bude odlupovat, hned to bude špinavé atd. Takhle jsou dokonale jednoduché a rychleschnoucí.

      Vymazat
  4. Ahoj, můžu se zeptat, jak se po tomto uvázání zouvají a nazouvají?Musí se to pokaždé nějak povolit? Děkuji Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zouvají se prostě jen sundáním provázku z paty, nemusí se nijak povolovat, jde to snadno, jen se musí ten úvaz utáhnout tak akorát...

      Vymazat
  5. Wow, tak to jste teda fakt šikovná, klobouk dolů! Já spíš přemýšlím, že bych si barefoot boty koupila, protože na tohle si fakt netroufám. Přítel si letos kupoval zimní a je mega spokojený, akorát teda ještě uvidíme, co bude říkat, až budou nějaké větší mrazy. Každopádně na léto mám jasno :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Za mě asi nejlepší outdoorova obuv co sem kdy poznala :) Fantazii se meze nekladou a tys to udělala na jedničku :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentáře!