30. března 2016

Secondhand Landscapes



Neboli Krajiny z druhé ruky, tak se jmenuje kniha kolektivu autorů sdružující se ve skupině naOKRAJI.


Po návštěvě ostravských Dolních Vítkovic mě zase popadla industriální vlna a řekla jsem si, že letos se určitě ještě na nějaké to industriálno musím někam vypravit. Po Kladnu, které na svůj velký den doufám teprve čeká bych tentokrát chtěla vidět, jak se dá s takovými historickými industriálními krajinami moderně pracovat a využít jejich genia loci pro další funkci. Nejlepší guru v přetváření starých brownfieldů jsou Němci, to už jsem se přesvědčila v berlínském Südgelande parku, ale kam se vydat dál? Chtělo by to nějaký seznam, mapu, přehled pro inspiraci, si říkám a bác, dneska narazím na tuhle připravovanou publikaci... náhoda? nemyslím!



"Krajiny z druhé ruky pojednvají o konverzích a regeneraci postindustriálních ploch pro nové využití. Popisují příklady přeměn těžebních a průmyslových prostor, letišť, přístavů a kolejištních brownfields ve veřejná prostranství. Krajiny z druhé ruky hledají nový život pro nevyužívané areály."



Mrkněte na ukázky a předplaťe si knihu na Nakopni.me, vychází už 8. května a její slavnostní křest proběhne kdejinde než v huti Koněv na Kladně! Myslím, že ať už jste jako já milovníci postidustriální krajiny nebo třeba o tomto druhu krajiny a jejích možnostech využití nic moc nevíte a rádi byste se dozvěděli víc, nebudeme litovat! 

Já už mám předplaceno a nemůžu se dočkat téhle inspirace k dalšímu objevování...




Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za komentáře!