25. března 2015

Zatměním to začalo

a já si jak na potvoru zapomněla doma svářečské brýle/cd/negativ...


A tak nezbylo než zavzpomínat na rok 1999, kdy jsme ve vltavském kempu U Fíka sledovali zatmění slunce přes stín struhadla... jediné co mě napadlo tentokrát, struhadlo nemaje, bylo propíchat hrotem tužky 3 x 3 otvory do letáku a camera obscura byla na světě... 


tak jsem nakonec o tu podívanou taky nepřišla!

Z instalace mého Design Shakerového stánku jsem měla velkou radost, zasáhla totiž ruka pana architekta Petra Bakoše, který stojí za celou architektonickou podobou Design Shakeru, pro můj stánek vymyslel systém zdí protnutých tyčí a instalace tak získala úžasnou jednoduchost a lehkost.

Teď mě mrzí, že jsem nevyfotila tu perfektní konstrukci, která se skrývala za stánkem. Obdivuji takto důmyslná a jednoduchá technická řešení a tímto panu Bakošovi ze srdce děkuji!





Co všechno Design Shaker namixoval se můžete mrknout v reportu Insidecoru, kde je to pěkně shrnuté i nafocené... Že jsem posedlá mechem, to o mě ví každý a tak mě osobně samozřejmě dost upoutala mechová expozice od Flower Company



Mechové obrazy jsou super! Tenhle mech je ale mumifikovaný, voda v buňkách je nahrazena konzervantem... no tak to už není tak cool, přiznávám, radši mám živý mech, ale sama moc dobře vím, že mech v interiéru je prostě potíž a udržet ho naživu bez terária je prakticky nemožné...


vypadá ale skoro jako živý, ne?


A zatmění nakonec proběhlo i na konci výstavy, to když jsem se vydala prozkoumat halu For garden... tajně jsem doufala, že za těch deset let, co jsem For garden navštívila naposledy, se náplň trochu posunula... 

no, vlastně posunula, od betonové zámkové dlažby všech barevných odstínů k betonovému dřevu, ani jsem neměla chuť tu krásu detailně fotit
je libo si posedět v betonové zahradě?

a nejpříšernější exponát vyhráváááá ..... :-D

Ach jo, tak na dalších 10 let si For Garden zase nechám ujít.


A co se líbilo vám? Do pátku můžete hlasovat o nejlepší instalaci FreshSpace a FieldOffice Design Shakeru v albu galerie Harddecore!


Dodatek 27.3.: díky všem, kteří jste pro mě hlasovali a posunuli mě tak na první místo! díky Vám budu mít celý rok Dolce Vita (ve schránce :-* 

6 komentářů:

  1. Jé, i cykas je kokedama! Úžasné. Včera jsem byla v kavárně v ZR a tam v oknech kokedamy taky visely. Byly to kapradina a tilandsie, hned jsem si tam připadala jako u někoho známého. Okouzluje mě to čím dál víc.
    Ti buldočci, to je teda něco. Nechápu, že to někdo koupí. Jo, proti gustu..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no ona se dá udělat kokedama prakticky z jakékoliv rostliny
      a marně přemýšlím, kde je kavárna v ZR :-)

      zahradu, kde by tihle buldočci hlídali, si radši nepředstavuju ;-)

      Vymazat
    2. ZR =Žďár nad Sázavou. Kavárna je nová a jmenuje se U bílé kočky a černého psa.

      Vymazat
    3. aháá tak to by mě asi opravdu nenapadlo, to už je na mě moc místně sofistikované!:-)

      Vymazat
  2. Já jsem ráda, že některé instalace mimo DESIGNSHAKER nepřipadaly tak mimo jenom mě.
    Vaše instalace byla super a mimo jiné se mi i moc líbily dětské věci, tee-pee, věšáky ze dřeva a psací tabule :)
    No... a jak jsme se zamilovali s přítelem do Vašich kokedamů! My je nemáme kam dát, ale moje maminka má krásnou zimní zahradu a některé "bambuli" tam bude moc dobře, někdy v polovině dubna se stavíme k Vám do krámku a vybereme jí tam dárek k narozeninám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to bude tím kurátorským výběrem, kromě Design Shakeru je účast volná, kdo si zaplatí, ten se účastní... myslím, že je ale fajn, že se tímto způsobem dostane design i k lidem, kteří by normálně třeba ani nenapadlo na nějakou designovou výstavu jít a to je super :-)
      návštěvníci byli opravdu rozliční a to mě dost bavilo

      budu se tedy těšit v dubnu na viděnou!

      Vymazat

Děkuji za komentáře!